Ana Sayfa Gündem Siyaset Ekonomi Asayiş Eğitim-Bilim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Dünya Haber Yorum Spor Yerel Haberler Teknoloji Kim Kimdir?
İçişleri Bakanlığı'ndan Yeni '112 Web İhbar Sistemi' Uygulaması
İçişleri Bakanlığı'ndan Yeni "112 Web İhbar Sistemi" Uygulaması
Ticaret Bakanlığı'ndan Cep Telefonu ve Taşıt Satışlarına Yeni Taksit Düzenlemesi
Ticaret Bakanlığı'ndan Cep Telefonu ve Taşıt Satışlarına Yeni Taksit Düzenlemesi
2025 Yılı Bütçesi TBMM'de Kabul Edildi
2025 Yılı Bütçesi TBMM'de Kabul Edildi
Aday Öğretmenlik ve Kariyer Basamakları İçin Yeni Düzenleme Yayımlandı
Aday Öğretmenlik ve Kariyer Basamakları İçin Yeni Düzenleme Yayımlandı
19 İlde Gürz-30 Operasyonu: 40 Gözaltı
19 İlde Gürz-30 Operasyonu: 40 Gözaltı
HABERLER>KÜLTÜR-SANAT
9 Şubat 2016 Salı - 11:02

Öteki hikayesi

Erdal Beşikçioğlu tarafından kurulan Tatbikat Sahnesi, ‘Hizmetliler’ oyununu tiyatroseverlerle buluşturdu. Behzat Ç. dizisinden tanıdığımız Ayça Eren ve Melih Efeçınar’ın sahneye koyduğu oyunu, Elvin Beşikçioğlu yönetiyor. Oyunda, kısır döngü bir yaşamın içine sıkışmış iki hizmetlinin durumu anlatıl

Öteki hikayesi

‘Hizmetliler’, 7 Şubat’ta yapılan prömiyerle tiyatroseverlerle buluştu. Ayça Eren ve Melih Efeçınar’ın sahneye koyduğu oyunu, Elvin Beşikçioğlu yönetiyor. Jean Genet’in yazdığı oyunun koreografi ve kostüm tasarımı ise Binnaz Dorkip’e ait. Oyunun yönetmeni Elvin Beşikçioğlu, eserde kısır döngü bir yaşamın içine sıkışmış iki kişinin hikayesinin anlatıldığını söyledi. Beşikçioğlu, gerçekle oyunun, oyunla kurgunun sınırında var olmaya çalışan hizmetlilerin bir öteki hikayesi olduğunu belirtti. Oyunda devamlı bir ötekileştirme durumu olduğunu ifade eden yönetmen, “Kim kime göre öteki. Oyun devamlı yeniden başlıyor. Hiçbir zaman bitmiyor. Bir kuantum gibi. Devam ediş de başkalarının dünyasına girişle oluyor. Kısır döngü sürüp gidiyor” dedi. 

OYUN VE GERÇEK

Ötekileştirme olunca sınıfsal bir durumun da ortaya çıktığını aktaran Beşikçioğlu, “Hizmetliler, hanımefendiye göre öteki. Belki hanımefendi de başkalarına göre öteki. Hizmetlilerin hayranlığı bir süre sonra nefrete dönüşüyor. Devamlı hizmetli konumunda, hor görülerek, yapay bir sevgi ve iletişimin içinde insanlar dengelerini şaşırıyor. Neden ve niçin sorularını sormaya başlıyorlar. Oyun gerçeğe dönüyor. Gerçek daha sert ve çirkin. Oyun daha iyi ve şatafatlı. Ne zaman gerçeğin içine düştüklerinde iki tane aslında etten kemikten çocuk gibi insanlar görüyoruz” diye konuştu. 

DEKOR VE MÜZİK YOK

Oyun, iki bölümden oluşuyor. Oyuncular, 75 dakikalık oyunun neredeyse tamamını dizlerinin üzerinde oynuyorlar. Herhangi bir dekorun ve müziğin olmadığı oyun, görüntüyü yansıtan bir zemin üzerinde oynanıyor. Bu sahneleme biçimini yalın ve sade bir hikaye anlatmak istedikleri için tercih ettiklerini belirten Beşikçioğlu, şöyle devam etti: “Hiç müzik kullanmayı düşünmedik. Çok yalın sade hikaye anlatıyoruz. Biz bir dünya yaratıyoruz. Bu dünya ama kirli, ama temiz, ama saf. Bu dünya biraz hayal alemine açık olmalı. İnsanları düşündürebilmeli, bir kapı aralayabilmeli. İnsanlar bu kapıyı kendisi bulmalı diye düşünüyoruz. Bizim bütün eserlerimiz böyle. Tatbikat’ın ana felsefesi bu. Oyuncuların kullandıkları dizlikler, hanımefendinin topuk sesi, hizmetlilerin ayak sesleri bize ritim sağlıyor.” 

DİZLER ÜZERİNDE OYNANIYOR

Dizlerin üzerinde oynamayı seviye farkını ortaya çıkarmak için tercih ettiklerini ifade eden Binnaz Dorkip, “Birinin diğerinin üzerine çıkıp da hanımefendi olması pekçok metafor içeriyor. Birinin ezilmesi, devamlı acı çekmesi gibi. Bir durumu performansla anlatmak istedik. Yaptığımız iş sadece tiyatro değil aslında. Dizlerinin üzerinde oynamak, bir oyuncu için zor ama bizim oyuncularımız önceki oyunlardan bu performanslara alışık. Biz de olmaz diye bir şey yok. Olur var. Bu olduğu sürece sanat yapılabiliyor” dedi. Oyunun kostümlerini de hazırlayan Dorkip, kostümleri birer matruşka gibi düşündüğünü ve bir oyuncu gibi oyuna dahil olduğunu belirtti.   
Müziğin insanları farklı bir hayal dünyasına götüreceğini, bu yüzden müzik kullanmadıklarını ifade eden Dorkip, “Müzik çok güçlü bir şey. Biz zaman kavramı üzerine durduk. Zaman bize birşeyler çağrıştırıyor. Herkes müzikle bir güzellik yakalamaya çalışıyor. Ama zaman önemlidir. Müzik her zaman başka bir şey anlatır. Başka biryere götürür. Biz kendi zamanımıza götürmek istedik” diye konuştu. 
Prömiyer sonunda sahneye çıkan Erdal Beşikçioğlu, “Oyun altı aylık bir emeğin sonunda ortaya çıktı. Bu oyunu hayatımdaki en önemli iki kadın hazırladı” diyerek Binnaz Dorkip ve Elvin Beşikçioğlu’nu sahneye davet etti. Oyun, 14 ve 15 Şubat tarihlerinde Tatbikat Sahnesi’nde izleyici ile buluşacak. 

 
300 kişi işaret dili öğreniyor
 
TOKİ 100'e katladı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Ankara’da Latin Caz Rüzgarı
Türkiye’nin ilk ve tek Latin Caz Flüt virtüözü Mihriban Aviral, Medicana ...
25 yılın sergisi
Fotoğraf sanatında 25. yılını geride bırakan Koray Erkaya, Ankara’daki ...
İspanyol filmleri Ankara’da
İspanyolca konuşulan ülkelerin Ankara’daki Büyükelçilikleri, Çankaya Belediyesi ...
 
Bol sürprizli komedi
Türkiye’nin köklü özel tiyatrolarından Ankara Sanat Tiyatrosu tarafınan ...
Ödüllü oyun Ankara’da
Mete Horozoğlu, Bihter Dinçel, Beyti Engin, Selen Uçer ve Bülent Alkış’ın ...
Salonda aşk gişede hüzün
Ankaralı güzel oyuncu Hande Doğandemir’in başrollerini Şükrü Özyıldız ...
 
Keman günleri
Devlet sanatçısı Suna Kan adına ilki Şubat 2015’te düzenlenen ve büyük ...
Sinsin geleneği unutulmadı
Ankara Kulübü Derneği öncülüğünde gerçekleştirilen geleneksel Saya Gezmesi ...
Caz zamanı
Fransız caz müzik sanatçısı ve piyanist Gabrielle Jeanselme, Pazar günleri ...
 
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ANKET
Türkiye'nin aktif dış politikasını nasıl buluyorsunuz?

Doğru Buluyorum
Yanlış Buluyorum
Fikrim Yok

Sonuçları göster Anket arşivi
ARŞİV
Ana Sayfa Gündem Siyaset Ekonomi Asayiş Eğitim-Bilim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Dünya Haber Yorum Spor
KünyeKünye FacebookFacebook TwitterTwitter Günün HaberleriGünün Haberleri