İstanbul merkezli 6 ilde gerçekleştirilen operasyonda, kronik rahatsızlıkların tedavisinde kullanılan pahalı ilaçları sahte reçetelerle temin ederek yasa dışı yollarla yurt dışına gönderdikleri tespit edilen 19 kişi yakalandı.
İstanbul Emniyet Müdürlüğü Mali Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri, İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı'nın koordinasyonunda yürüttükleri soruşturmada, sahte reçeteler aracılığıyla ecza depoları ve ilaç şirketlerinden yüksek maliyetli ilaçların temin edilerek depolandığını ortaya çıkardı.
Yapılan incelemelerde, kanser, organ nakli, ALS, diyabet ve hipertansiyon gibi ciddi ve kronik hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçların kuryeler vasıtasıyla taşındığı, eczacıların kimlik ve yetkilerinin kullanılarak havalimanları ile çeşitli kargo şirketleri üzerinden kayıt dışı şekilde yurt dışına gönderildiği belirlendi.
Soruşturma kapsamında eczacılık sektöründe faaliyet gösteren şüphelilerin kimlik ve adreslerini tespit eden ekipler, İstanbul'un yanı sıra Ankara, Kahramanmaraş, Diyarbakır, Hakkari ve Şırnak'ta eş zamanlı operasyon düzenledi.
Operasyon sonucunda 19 şüpheli gözaltına alınırken, olayla ilgili soruşturmanın sürdüğü öğrenildi.