Parkoran’ın örnek dairesinde seramik ve cam objeleri, deri perdeleri kullanılan tasarımcı Nahide Büyükkaymakçı, başkentlilerle buluştu. Mesa&Aktürk ve Koleksiyon Home işbirliği ile düzenlenen davete, seçkin isimler katıldı. Modern mimarisi ile çok konuşulan Şakirin Camii’ndeki aydınlatması, Taksim The Marmara Oteli’nde bulunan semazenlerden esinlenerek tasarladığı üfleme cam aydınlatma objesi ile adından sıkça söz ettiren ünlü tasarımcı, tasarım felsefesi ve projeleri hakkında bilgi verdi. Davetlilerin sorularını yanıtlayan Büyükkaymakçı, sunumunu yaptığı slayttaki aydınlatmaların nasıl yapıldığı ve ne kadar zaman aldığını Ankaralı kadınlarla paylaştı. Nahide Büyükkaymakçı, davetin ardından soruları yanıtladı.
- Şakirin Camii için tasarladığınız devasa aydınlatma tasarımı ve The Marmara Taksim’in girişindeki heykelsi aydınlatmanız hakkında bilgi verir misiniz?
- Şakirin Camii’nin yapımı beş sene, iç dekorasyonu ise üç sene sürdü. Montajı da üç haftada tamamlandı. Yapım aşaması hikayelerle dolu. Tasarımlarda ayna kullanmak istiyorduk, bunun için İslam’da ayna kullanımına dair net bilgi almak istedik. Diyanetten araştırdık. Bu aşamaya geldiğimizde aynaya Nu Suresi’ni yazmaya karar verildi. Nu Suresi’nin anlamından da bildiğiniz, damlalardan oluşan aydınlatma tasarımı ortaya çıktı. The Marmara Taksim giriş kapısının üstüne bir tasarım istendi. Reçine gibi hafif bir malzeme olması üzerine ricada bulundular. Ben zor bir malzeme de olsa camı kullanmak istediğimi söyledim ve çalışmaya başladım. Cam ocaklarında işin ustalarıyla birlikte çalıştım. Sonunda ortaya semazenlerden esinlenerek tasarladığım ‘Derviş’ çıktı. Dönen mekaznizmasıyla girişte gelenleri karşılıyor.
- Gelecek projeleriniz neler?
- Şu anda beni heyecanlandıran iki proje üzerine çalışıyorum. Behruz Çinici imzası taşıyan Platin Konutları’nın kapı, yer karoları, banyo tezgahlarını alışılmışın dışında malzemelerle kurguluyoruz. Boynuz, cam ve deri burada da öne çıkıyor. Ayrıca Armani Casa imzalı iki ev projem daha var. Aydınlatmalar, deri kapılar, boynuz kulplar, deri yer döşemeleri kullanıyorum. Gelecekte ise Berlin’de bir tasarım atölyesi açmak istiyorum.
- Deri, boynuz, cam gibi doğal malzemeler kullanıyor, sıradışı tekniklerle alışılmışın dışında işler üretiyorsunuz. Malzeme seçimlerinizi neye göre yapıyorsunuz?
- Doğallık çıkış noktam. Doğal malzemeleri, organik formları seviyorum. Organik formlardan organik işler üretiyorum. Örneğin derinin yaşayan bir malzeme olması beni etkiliyor. Deri yazın gevşer yazın daralır, her mevsime adapte olur.