Ana Sayfa Gündem Siyaset Ekonomi Asayiş Eğitim-Bilim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Dünya Haber Yorum Spor Yerel Haberler Teknoloji Kim Kimdir?
2025’te Tapu İşlemleri İçin Eski Kimlikler Kullanılamayacak
2025’te Tapu İşlemleri İçin Eski Kimlikler Kullanılamayacak
Sahte Alkol Operasyonunda 10 Bin 600 Litre Ele Geçirildi
Sahte Alkol Operasyonunda 10 Bin 600 Litre Ele Geçirildi
İçişleri Bakanlığı'ndan Yeni '112 Web İhbar Sistemi' Uygulaması
İçişleri Bakanlığı'ndan Yeni "112 Web İhbar Sistemi" Uygulaması
Ticaret Bakanlığı'ndan Cep Telefonu ve Taşıt Satışlarına Yeni Taksit Düzenlemesi
Ticaret Bakanlığı'ndan Cep Telefonu ve Taşıt Satışlarına Yeni Taksit Düzenlemesi
2025 Yılı Bütçesi TBMM'de Kabul Edildi
2025 Yılı Bütçesi TBMM'de Kabul Edildi
HABERLER>KÜLTÜR-SANAT
12 Ocak 2012 Perşembe - 09:39

Hayatın dedikodusu

Türk tiyatrosunun en uzun soluklu oyunlarından Kontrabas, bir müzisyen üzerinden toplumun, bireyin, müziğin ve pek çok şeyin dedikodusunu yapıyor.

Hayatın dedikodusu

Devlet Tiyatroları sanatçısı Olcay Kavuzlu, 19 yıldır Kontrabas isimli oyunla izleyici karşısına çıkıyor. Bu süre içinde oyunun farklı yorumlarla sahneye konduğunu belirten Kavuzlu, insanların, tiyatro izleyicisinin ve kendisinin de değiştiğini söyledi. Kavuzlu, oyunu ve karakteri anlattı. 
Orkestranın kıyısındaki enstrüman
“Çarkların ve çemberim içinde olan 35 yaş bunalımı geçiren bir adamın hayat içerisinde var olma sorununu anlatır. Uyum sağlayamayan, nasıl uyum sağlayacağını da bilmeyen birinin hikayesi. Orta yaş bunalımı da var. Hepimizin bu tür sorunları yok mu? Var tabii ki. Yazar bunu çok ilginç yolla anlatmış. Orkestrada olmazsa olmaz enstrüman kontrabasdır. Kahramanımız da bunu abartarak anlatır. ‘Kontrabas, orkestranın olmazsa olmaz enstrümanıdır’ diye anlatıyor. Hepimizin bildiği gibi, kontrabas cüsse olarak ilgi çeker, merakla bakılır ama ne olduğu bilinmez. Soloya uygun değildir. Aslına bakarsanız, dünya çapında deha diyebileceğimiz kontrabas sanatçıları var. Ama kontrabas üzerine yazılmış eserler çok azdır. Yazar, neden kontrabası seçmiş? Orkestrayı yaşam olarak tanımladığımızda onun kıyısındaki bir enstrüman. Çok dikkati çekmeyen bir enstrüman. Yaşamda da çarkların içinde nasıl yaşayacağını bilmeyen bir adamı kontrabasla özdeşleştirmiş.Burada hayatın, politikanın, cinselliğin, hava kirliliğin, aşkın her şeyin dedikodusunu yapan bir 
oyun
 kişisi var. Aslında son derece doğru şeyler söylüyor.
İnsanlar değişiyor
Ben bu oyunu oynamaya 19 yıl önce başladım. Yönetmenim Metin Belgin, 20 yıldır oynuyor. Sanırım ben ondan daha fazla temsil yaptım. Bursa’da başladı, Trabzon ve sonra 
Ankara
’da devam etti. 19 yıl içinde üç farklı yorumla sahneye kondu. Son üç yıldır yeni bir yorumla sahneye koyuyoruz. Çünkü, insanlar, tiyatro seyircisi ve bende değişiyorum. 19 yıl önceyi geçin, 7-8 yıl önceki seyirci profili bile farklı. Örneğin şunu çok rahatlıkla söyleyebilirim. Bundan 10 yıl önce oynadığımda şöyle bir replik var: ‘Yoksa siz toplumda nüfusun yüzde 10’unun depresif olduğunu düşünmüyor musunuz’. Bu soruyu sorduğumda seyirci bakardı, yorum yapmazdı. ‘Şaşırıyoruz’ derdi. Şu anda çok bilinçli olarak ‘Evet’ diyoruz. 
Bu 
oyun
, konservatuardan mezuniyet parçam. Devlet Tiyatroları’na giriş ve stajımı veriş parçam. Çok genç başladım bu oyuna. Tipik bir orta yaş bunalımı. Bu adam 50 yaşında olamaz, çünkü o zaman hayatın anlamını belli alanlarda çözmüş olabilir. Ben bunu 35 yaşından sonra oynamayı dilemiştim ve yapıyorum. Bu oyunu seviyorum. 
Kendimi daha iyi anlatıyorum
1993’ten beri üç versiyonu var. Hepsinden keyif alıyorum. Çerçeve ve arena sahnede oynadık. Sanırım bu son üç yıldır oynadığım yorumu daha çok seviyorum. Seyircinin kafasının daha net olduğunu, interaktif durumun seyirciyi rahatlattığını düşünüyorum. Kendimi daha iyi anlattığımı sanıyorum. Metin çok iyi bir metin. Partnerim de kontrabas. Ben bu süreçte geliştim. Rolün kendi yaşanmışlıklarımızdan dolayı gelişmesi söz konusu. Önceki yıllar bağırdığımda, çığlık attığımda başka bir yerden onu oynardım. Şimdi adamı daha derin hissettiğimi ve algıladığımı düşünüyorum. Oyunda irnteraktif gelişme var. Seyircinin katılımı çok farklı. 19 yıl önce daha avantgarde ve kapalı bir oyundu. O zamanlar iyi akşamlar dedikten sonra selamlamaya dönmüyordu. Günümüz seyircisi sahne sanatlarında daha fazla alkışlanmasına izin verilmezse cezalandırılmış hissediyor. Aslında bu sanatçının duymak istediği bir şey. Ama diğer taraftan biraz da seçici olması gerekiyor. Beğenilerin basitleşmesi ucuzlaşmaması gerekir.

 
Dışa bağımlılık mantolama ile azalır
 
Acun başkent gecelerinde
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Salvador Dali Başkent'te
İçgüdüler ile sanat eseri üretme temeline dayanan sürrealizmin en önemli ...
Aranan Tenor izleyici ile buluştu
Aşk, dostluk, zaaf, kıskançlıklar ve yanlış anlamaların tempolu koşuşturmasında ...
Edebiyattan beyazperdeye
2011 sinema açısından oldukça zengin bir yıldı. 2012’de gösterime girecek ...
 
Antik kültürler ahşap tuvalde hayat buldu
Unutulmaya yüz tutmuş antik kültürleri ahşap tuvalde tekrar canlandıran ...
Van için senfoni
Bilkent Senfoni Orkestrası, Van depreminde zarar gören çocuklar için sahne ...
DT’den 33 değişik oyunla 194 temsil
Ankara Devlet Tiyatrosu, Ocak ayında 33 değişik oyun ve 194 temsille izleyici ...
 
Güldeste VIII sanatseverlerle buluşacak
Güldeste VIII sanatseverlerle buluşacak
Gazalcı’nın yeni kitabı raflarda
CHP eski Denizli Milletvekili ve öğretmen Mustafa Gazalcı’nın Öğretmenin ...
Dali’nin Zodyak serisi büyüleyecek
20’nci yüzyılın en önemli sanatçılarından Salvador Dali’nin eserleri Başkentlilerle ...
 
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ANKET
Türkiye'nin aktif dış politikasını nasıl buluyorsunuz?

Doğru Buluyorum
Yanlış Buluyorum
Fikrim Yok

Sonuçları göster Anket arşivi
ARŞİV
Ana Sayfa Gündem Siyaset Ekonomi Asayiş Eğitim-Bilim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Dünya Haber Yorum Spor
KünyeKünye FacebookFacebook TwitterTwitter Günün HaberleriGünün Haberleri